Известие

Collapse
No announcement yet.

Зимна драма, не само със стaртер...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Зимна драма, не само със стaртер...

    Вчера от веднъж, стартерът ми се предаде. Отделно, че затъвах няколко пъти, прецакаха ми се степените на парното, отчупих парче от предната броня и установих, че единия от амортисьорите на 5-тата врата хвърля яко масло. Също така, докато оглеждах стартера видях, че десния маншон на корм. рейка е скъсан, ама това остава за пролетта, ако изкара.
    Проблемът със стартера се появи, след като паркирах на\буквално се забих в\ едно неизчистено парко място. Реших да я мръдна леко и цък-цък - нищо. По-късно съвсем леко ме бутнаха, запалих и се прибрах.

    Днес за около час го свалих и пробвах на акумулатора - не гъкна. Кабелчето за шалтера беше тествано още сутринта преди демонтажа на стартера и при завъртене на конт. ключ се появяват 12 V на него. Разглобих го\стартера\ в нас, и излетях до най-близкия майстор на стартери и алтернатори. От него си купих шалтер за 35 кинта, а за още 20 точки ми запои нови четки за четкодържателя. Прибрах се, зглобих го и тествах на акумулатора. Изхвърли и завъртя, но нещо ялово ми се видя. Акумулаторът се оказа, че е паднал, та това може да се добави към проблема, защото принципно нямам ядове с него, а сега се е сринал за 24 часа. Монтирах си стартера, сглобих всичко пробвах да запаля и .УР . Абсолютно същото поведение, както вчера, след като паркирах на прокълнатото място. Чува се реленцето да цъка, което в АДата дават, че е за веригите по запалване\още вчера даже го сменявах с това за дългите - без ефект\ и нищо. Викам си, много е паднал акумулатора и затова неще. Бащата прекара неговия кошер и с хубави кабели ми даде ток. Абсолютно никаква разлика - пак не се случва нищо - не изхвърля и не върти съответно. Оглеждах разните силови кабели и маси, но нищо подозрително не забелязах. Не знам дали зарежда, защото не можах да я запаля\няма кой да бута\, но при положение, че с кабелите за ток нямаше промяна, не мисля ,че това оказва влияние за отказа да стартира. Принципно в събота и неделя ща продължа да изследвам, но до тогава може да давате акъл и идеи .


    Та, нека да похвърляме боб заедно, какво се е скапало?

    Ето малко фото от днешната зимна веселба:
    Attached Files
    Last edited by TRENDi; d.m.y г., 17:52.
    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
    Мненията са като задниците - всеки си има!

  • #2
    Ще съм благодарен на модератор да оправи стъртер-а в заглавието .
    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
    Мненията са като задниците - всеки си има!

    Comment


    • #3
      първо виж втулките как са. след това мери идват ли ти 12 волта на малката букса като въртиш на стартер- те са от клемореда, ако няма -той е. виж сивото цилиндърче долу в центъра на тая снимка трябва съвсем свободно да се движи http://www.clubalfaromeo.com/forum/a...8&d=1328542936
      и май много са те одрусали за тия четки.
      точка

      Comment


      • #4
        Тренди,ако имаш телефона на Алекс(alfa user),звънни му или на лични май ще стане по-безболезнено...та мисълта ми е,че той имаше същият проблем и при него съмненията бяха в клемореда.Съвсем скоро се видяхме с него,ама нито се оплака нито се похвали за проблема,а и аз не го питах как са се развили нещата.Поздрави!!!И пожелания за бързо отстраняване на извънземната намеса!
        sigpic155 1.9 TD,Lancia Lybra 1.9 jtd
        Ex...
        Alfa Romeo 155 2.0 8V TS,Alfa Romeo 1.8 8V TS,Fiat tempra

        Comment


        • #5
          ...сивото цилиндърче...
          - ако имаш предвид редуктора - лесно се движи .

          Кабела от клемореда е ок:

          Кабелчето за шалтера беше тествано още сутринта преди демонтажа на стартера и при завъртене на конт. ключ се появяват 12 V на него.
          Втулките окомерно са ОК, а и тествах оправения стартер преди да го кача на колата - изхвърля и върти\лениво, заради паднала батерия - 11.85V показа след пробата\.

          Забивам се в дълбок сняг -> стартера повече не се чува\силовите кабели и масите са прекалено високо и прекалено дебели, за да бъдат скъсани евентуално - все пак, когато успея да завра крика отдолу ще прегледам и тази възможност\;
          Оправям стартера\99%, че вече е ОК\ -> стартера пак не се чува; паднал ми е акумулатора, но и след подаване на ток с кабели - пак така - няма никой.

          Утре след бачкане, ако е светло ще проверя за евентуалния консуматор, който ми е свалил тоците.
          Благодаря за първите предположения. Някой друг нещо?
          75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
          155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
          FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
          Мненията са като задниците - всеки си има!

          Comment


          • #6
            стартер

            Пробвай стартера на здрав акумулатор и ако и тогава е ленив,втулки!!Защото заради скапани втулки,най-добре се бута акумулатора.

            Далече си ми,иначе бих ти дал един стартер за проба (тамън 3 са ми под ръка).Обаче единия,преди да го "ремонтирам" правеше същита номера,затова според мен втулките са ти проблема.


            Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

            Comment


            • #7
              Пярво да те питам след като го разглоби,случайно да си смазвал с грес шалтера? Аз лятото подобен проблем имах след като бях разглобил стартера и изглежда смазах повечко дето влиза самия шалтер и се получи вакуум и не можеше да издърпа пластмасовата ''вилица'',която държи бендикса.
              sigpicНЕ ДАМО КОСОВО!

              Comment


              • #8
                Ако искаш обади ми се утре да го погледнем заедно .С чисто нов акумулатор съм(на 1 седмица),имам читави кабели и съм ял дървото със стартери доста пъти , та смятам ще го преборим.
                Като даваш ток закачи минуса на мотора , а не на клемата на батерията , все пак може масата м/у мотора и купето да се е изкъртила някак.
                Ако ми нямаш телефона , пращам ти го на ЛС
                ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

                Comment


                • #9
                  ...случайно да си смазвал с грес шалтера?...
                  Котвата на шалтера не съм я мазал въобще. Сложих малко грес на задната втулка и отпред към редуктора.

                  До събота\поне\ съм плътно на бачкане и по-рано няма да мога да се занимавам. Варианта с масата директно на мотора го пробвах, без резултат. Ще те имам предвид, когато зачопла пак проблема, благодаря ти.

                  За сега не изключвам нищо от предложеното.
                  75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                  155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                  FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                  Мненията са като задниците - всеки си има!

                  Comment


                  • #10
                    Доколкото помня (а може и да бъркам при алфовия стартер) шалтера на стратера (соленоида) за да заработи ,тегли маса от самия стратер... Ако минусовите четки не дават добър контакт и соленоида не заработва...
                    Пробваи по някакъв начин да подадеш + дирекно на втората шпилка на соленоида, тази която "захранва" стартера за да видиш дали ще се развърти както си е на място (гледаи да не си на скорост де)...
                    Ако до събота нее тръгнала идвам и аз да я гледаме...
                    Помня че рових в някакъв стартер и по-точно в шалтера му и знам че имаше две бобини вътре, едната е вързана м-у малката клема и шпилката на която е вързан стартера ( другата шпилка е вързана за акумулатора) а другата бобинка е вързана пак за малката клема и корпус... Доколкото ми стана ясно с първата бобина понеже е по "яка" соленоида изхвърля бендикса ,а когато стане това тя престава да работи (и в двата си края има + )... Тогава соленоида се захранва от другата бобинка и тя служи само да задържа...
                    Незнам дали се разбира нещо от писанията ми
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #11
                      мери с контролна лампа 12-те волта от клемореда - тоест под товар. дори с монтиран стартер подай 12 волта там и виж ще тръгне ли.
                      по принцип ако стартера е откачен /ненатоварен/ и му подадеш захранване, трябва да завърти яката.
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Ще послушам последните 2 съвета за тестовете натам, а междувременно акумулатора към момента се зарежда. Преди да го сваля замерих за утечка - 70mA с вкл. аларма, което е леко над нормалните до 50, но не мисля, че е решаващо. Дано не се окаже само, че батерията е умряла като Форд - от веднъж...
                        75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                        155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                        FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                        Мненията са като задниците - всеки си има!

                        Comment


                        • #13
                          Допреди 10-ина години имахме една Regata DS, която все още гние в двора.
                          При нея се появи същия проблем без видима причина!
                          След 2 дни умуване, сменяне на четки, втулки и т.н., проблема се реши с почистване и притягане на масите!
                          Провери дали и при теб проблема не е същия!
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
                          Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
                          Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
                          Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от nblagoev Покажи съобщение
                            Допреди 10-ина години имахме една Regata DS, която все още гние в двора.
                            При нея се появи същия проблем без видима причина!
                            След 2 дни умуване, сменяне на четки, втулки и т.н., проблема се реши с почистване и притягане на масите!
                            Провери дали и при теб проблема не е същия!
                            Аз затова му написах да пробва по някакъв начин да подаде + на стартера дирекно след соленоида му...
                            Сега се загледах в снимките... На соленоида (новия) виждам няколко клеми, като едната остава празна маи?!
                            Тази празната да нее края на едната намотка (ако е празна де)!?
                            Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 22:48.
                            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                            Comment


                            • #15
                              Празната е за вариатор\каквато и роля да изпълнява\, който се ползва при Цедесите и БМВ, при нас не играе.
                              75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                              155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                              FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                              Мненията са като задниците - всеки си има!

                              Comment

                              Working...
                              X